עברית  |  рус  |  eng
 
חפש

להקים חנות ...קטנה ומטריפה...

בשנים האחרונות אנו עדים לשגשוג של חנויות האינטרנט. הקמת חנות באינטרנט היא כיום אפשרות מועדפת על הרבה מאוד יזמים, שרוצים לפנות אל קהלי יעד רחבים, בעלויות התחלתיות מינימאליות עבור הקמה של חנות.
עלות הקמת חנות אלקטרונית לא דומה כלל לעלות הקמת חנות ברחוב או בקניון כזה או אחר. ולא רק זה - הקמת חנות יכולה להיעשות תחת פורטל מוכר ומצליח, ולהבטיח לבעליה כבר בהתחלה שוק קונים מבוסס מאד.
מצד שני, לא בכל תחום מתאים להקים חנות אינטרנטית - ישנן חנויות שאינן מתאימות לקונספט הזה. על כן, כל הקמת חנות היא תהליך ארוך, שבו מומלץ להכין את שיעורי הבית היטב, לחשוב על כל פרט, לבדוק את השטח, ורק אם התנאים נראים מתאימים, לצאת לדרך ולהקים את החנות.
 

מה לבדוק לפני הקמת חנות אלקטרונית?

מסחר וירטואלי הוא אולי הלהיט של השנים הקרובות, אך רגע לפני שתקפצו ותקימו חנות וירטואלית, נסו לבדוק אם הקונספט הווירטואלי הזה מתאים לכם ולצרכיכם. שלושת המרכיבים המרכזיים שיש לבחון הם:

  1. האם המוצר שאתם מתכננים למכור מתאים למכירה באינטרנט? זכרו שהגולש יכול לראות את המוצר, אך לא לגעת בו פיזית.
  2. מהו משקלו של המוצר וכן גודלו מאפשרים הפצתו במשלוח? האם הוא שביר? יש לזכור כי הוא יועבר ע"י חב' משלוחים לבית הלקוח או העסק.
  3. האם מדובר במוצר שצפוי לו "שוק טוב"? האם מהבדיקות המקדימות שערכתם, יש דרישה למוצר שאתם מעוניינים למכור דרך החנות האלקטרונית?


אם בדקתם את הפרמטרים המרכזיים, ומצאתם כי למוצר שלכם יש התאמה להימכר דרך האינטרנט, כל שנותר לכם הוא לפנות לחברת הקמת אתרים המתמחה בבניית אתרי מסחר אלקטרוני, "ולהריץ" את המוצר ברשת.