עברית  |  рус  |  eng
 
חפש

כל מה שצריך לדעת על קטלוג מוצרים

קטלוג מוצרים הוא רשימת פריטים בתוספת תמונות של חנות מקוונת. תפקידו של קטלוג מוצרים הוא לתמוך בחנות המקוונת, ולהוסיף מידע על המוצרים המוצעים בה למכירה. קטלוג מוצרים טוב צריך להראות תמונה של המוצר, תיאור, שם, מספר קטלוגי על פי דרישות החברה וכמובן מחיר. כל קטלוג מוצרים גם מכיל סרגל ניווט, המאפשר מעבר בין הקטלוגים והקטגוריות השונות וכן אפשרויות חיפוש.
 

הדגש: תועלת לגולש

באמצעות קטלוג מוצרים מתרשם הלקוח ממגוון מוצרי החברה, ומקבל מידע נוסף עליהם. בנוסף, לתמונות בכל קטלוג מוצרים תפקיד משמעותי, משום שהן נותנות ללקוח מושג על המוצר, והן למעשה הקשר הראשוני והמרכזי שהוא יוצר איתו. כל קטלוג מוצרים מתאפיין בדגשים אחרים בהתאם למוצר בו הוא תומך, אך ישנם עקרונות מסוימים אשר מתאימים לכולם.
עקרונות אלו הם בין היתר עיצוב נוח ומזמין, חווית גלישה, זמינות ויעילות. קטלוג מוצרים טוב נמדד בתועלת שהוא מביא לגולש, בתקווה להפוך אותו ללקוח, מבלי להכביד עליו יותר מדי. קטלוג מוצרים הוא למעשה השלב הבא של הקטלוגים המוצעים בחנויות או בדואר, כאשר יתרונו הבולט הוא האפשרות לעבור מקטלוג או ממוצר אחד לשני תוך שניות.
 

קטלוג מוצרים ותפעול נוח ואפקטיבי

נקודה חשובה מאוד הקשורה גם היא אל קטלוג מוצרים מתייחסת לעדכון: יש לעדכן את הקטלוג על ידי מנהל המערכת בכל זמן סביר, על מנת לשמור על עניין ורלוונטיות. קטלוג מוצרים שאינו מתופעל בצורה נכונה יכול לגרום לנזק יותר מאשר לתועלת, ולכן כדאי להפקיד את הקמתו בידיים הנכונות. בנוסף, לכל קהל מטרה יש קטלוג מוצרים אחר, ולכן כדאי להתאים את הקטלוג ללקוחות הפוטנציאליים. ברוב הפעמים הקטלוג יתכתב עם העיצוב של שאר האתר על מנת ליצור חווית קנייה איכותית. ניהול הקטלוג יכול להיעשות לפי דרישה בידי בעל האתר או מציע השירות, במערכת שליטה מרחוק. אפשרות זו נוחה במיוחד לחברות, אשר מציעות את מוצריהן בכל הארץ, ומעוניינות לחסוך בעלויות כח אדם.