עברית  |  рус  |  eng
 
חפש

מסחר אלקטרוני - משתלם לכולם

מסחר אונליין, או בשמו הנפוץ יותר מסחר אלקטרוני, הוא כלי למכור ולקנות מוצרים דרך רשת האינטרנט. כל מסחר אלקטרוני מחייב הימצאותם של שלושה גורמים: הקונה, המוכר ואתר אינטרנט. בניגוד לאתרים רבים, אשר מציעים לוחות מכירה או קנייה, מסחר אלקטרוני מתבצע כולו מעל דפי הרשת, כולל אמצעי התשלום. הדרך הנכונה לבצע מסחר אלקטרוני היא דרך אתרים מוכרים ומאובטחים. מטרתו של מסחר אלקטרוני היא להגדיל את ההיצע ואת השוק, תוך הוזלת עלויות. היתרון של מסחר אלקטרוני נוגע בעיקר לזמינות ולמהירות בו הוא מתבצע, וכמובן לנוחות מצד כל הצדדים.
 

מסחר מהיר ועלויות מינימאליות

כיום ניתן לבצע מסחר אלקטרוני תוך מספר שניות, אך ישנם מקרים בהם מסחר יכול לקחת גם כמה שבועות. מסחר אלקטרוני אינו מחייב את הימצאותם של הצדדים בו זמנית באותו מקום או אפילו באותה שעה, והוא יכול להתקיים בזמן הנוח לכל אחד בנפרד. הדבר החשוב ביותר בזמן קיום מסחר אלקטרוני הוא לוודא הגינות ושקיפות, על מנת למנוע בזבוז זמן או כסף.
 

המרוויחים הגדולים: היזמים הקטנים

התפתחות רשת האינטרנט והשימוש הרב שנעשה בה בשנים האחרונות הביא לכך שמסחר דרך האינטרנט הפך לדרך המועדפת על יזמים ועסקים קטנים, אשר לא יכולים להרשות לעצמם עלויות שיווק ופרסום. בנוסף, מסחר אלקטרוני הביא לכך שמתקיימים יחסי גומלין בין עסקים מכל העולם. אם בעבר עצמאי, אשר היה מעוניין להציע את מרכולתו היה תלוי בגורמי תיווך כאלה ואחרים, כיום ניתן להגיע ספציפית אל קהל היעד הרצוי מבלי לשלם על כך. עם זאת, חשוב לזכור, כי על מנת שאותו מסחר אלקטרוני אכן יצליח יש לבצע אותו בצורה מאובטחת. ישנם אתרים המאפשרים לבצע דרכם מסחר אלקטרוני תוך שהם מבטיחים שירותי אבטחה מתקדמים.